C.H. Robinson lanceert Trans-Euraziatische spoordienst

De vrachtlijn is een aanvulling op de lucht- en zeevrachtdiensten van het bedrijf om Europa en Azië te verbinden

C.H. Robinson kondigt vandaag de lancering van een Trans-Euraziatische treinvrachtdienst aan. De nieuwe dienst verbindt acht afgifteterminals in China met acht bestemmingen in Europa.

Elke vrachttrein heeft zo’n 18-20 dagen nodig voor de reis tussen de terminals in Zhengzhou, Zushou, Wuhan, Yiwu, Xiamen, Shenzen, Guangzhou en Chongqing in China, naar de steden Melaszewicze, Hamburg, Duisburg, Milaan, Tilburg, Lyon en Parijs in Europa en Barking in het Verenigd Koninkrijk.

“De nieuwe treinverbinding is een toevoeging aan onze lucht- en zeevrachtdiensten, waardoor klanten ultieme flexibiliteit krijgen. Hiermee kunnen we vracht twee keer sneller dan zeevracht leveren, en goedkoper dan luchtvracht”, zegt Mike Short, president Global Forwarding bij C.H. Robinson. De nieuwe dienst biedt een handige directe verbinding van en naar China’s bloeiende steden en meerdere landen en bestemmingen in Europa. “C.H. Robinsons strategische ontwikkeling van Europese gateways geeft klanten meer keuze, exceptionele service en concurrerende prijzen.”

Met de nieuwe routes krijgen klanten ook een duurzamere service en bredere dekking. C.H. Robinson biedt verschillende diensten aan waaronder lege container pick-up, het ophalen bij fabrieken, douaneformaliteiten bij vertrek, douane-afhandeling en verdere distributie aan in Europa via intermodale diensten. Beschikbare opties zijn volledige bloktreinen, enkele of meerdere containers, LCL-verzending en afwijkende vracht.

Ivo Aris, vice president, C.H. Robinson Europe Global Forwarding, voegt toe: “Tot voor kort werd een groot deel van de containerzendingen van China naar Europa over zee geleverd. Door deze spoordienst aan ons portfolio toe te voegen concurreren we niet met zee- of luchtvracht, maar breiden we onze diensten juist verder uit.”

Over C.H. Robinson

Bij C.H. Robinson geloven wij in het versnellen van de wereldwijde handel om de wereldeconomie te stimuleren. Door gebruik te maken van de kracht van onze mensen, processen en technologie, helpen we onze klanten om slimmer te werken, niet harder. Als één van 's werelds grootste third-party logistics aanbieders (3PL) bieden wij via ons wereldwijde netwerk een breed portfolio aan logistieke diensten, levering van verse producten en beheerde diensten. C.H. Robinson behoort tot de vooraanstaande wegtransport- en vrachtexpediteurs in Europa, met een dynamisch netwerk van kantoren in de hele regio. Onze teamleden in Europa zijn meertalig, ervaren in het opbouwen van relaties en gericht op het helpen van onze klanten. De onderneming, onze Stichting en onze werknemers dragen jaarlijks bij aan een verscheidenheid aan organisaties wereldwijd. Het hoofdkantoor van C.H. Robinson (CHRW) is gevestigd in Eden Prairie, Minnesota, VS, en het bedrijf is beursgenoteerd aan de NASDAQ. Ga voor meer informatie naar http://www.chrobinson.com of bekijk onze bedrijfsvideo.

Marianne Myburgh

Marketing Manager C.H. Robinson

Valérie Tulkens

Recevez des mises à jour par e-mail