Mechelen in top 10 Untrending winterbestemmingen

Ontsnap aan de drukte deze winter: Avis onthult de minst besproken Europese topbestemmingen tijdens de winterperiode

Donderdag 20 oktober 2016 — Een aantal van de minst besproken topbestemmingen op social media liggen op minder dan 2u rijden van de meest populaire reisbestemmingen in Europa. Autoverhuurmerk Avis onthult de vakantiebestemmingen waar je deze winter de ‘selfie crowd’ ontwijkt. Ideaal als je plaatsen wilt ontdekken die zo mooi en innemend zijn dat je ze zelfs vergeet te Instagrammen. De top drie Avis Untrending locaties zijn: Cauterets in Frankrijk, Caminito del Ray (Ardales) in Spanje en Winchester in Groot-Brittannië. De Belgische stad Mechelen prijkt op nummer zes.

Met de top 10 Untrending bestemmingstips inspireert Avis reizigers om andere locaties te bezoeken dan alleen de populaire en veelgedeelde bestemmingen op social media. De Untrending lijst is gebaseerd op Avis reisdata en een ‘Untrending’ score, die het aantal hashtags op social media in relatie tot de gehele populatie meet.

De top 10 van Europa vind je hieronder:

Land

Untrending locatie

Frankrijk

Cauterets

Spanje

Caminito del Rey (Ardales)

Groot-Brittannië

Winchester

Maastricht

Duitsland

Allgäu (Wangen im Allgäu)

Mechelen

Italië

Asolo

Reguengos de Mosaraz

Polen

Het Piska Woud, Jabłoń

Zwitserland

Andermatt-Sedrun

Bijna de helft (42%) van de Belgen, zo blijkt uit onderzoek, wil graag plaatsen verkennen, zonder van tevoren precies te weten waar ze naar toe gaan. De Avis Untrending winterlijst biedt daarbij inspiratie om plaatsen te verkennen die nog onontdekt zijn op social media. Zo kan je bijvoorbeeld naar Londen vertrekken en in het historische Winchester eindigen, of via Venetië naar Asolo rijden.

Massimo Marsili, Managing Director van Avis Budget Group Western Region, zegt: “Avis wil reizigers inspireren om hun horizon te verbreden, een auto te huren en nieuwe plaatsen te ontdekken vlakbij hun gekozen bestemming. Met meer dan een vierde (28,61%) van de respondenten uit ons onderzoek die toegeeft een onvervulde reisdroom te hebben, willen we hen aanmoedigen om de wereld te ontdekken en plaatsen te bezoeken die ze misschien eerder niet hebben overwogen.”

Of je nu naar Cauterets in Frankrijk gaat (nog geen 2,5 uur rijden vanaf Toulouse), of naar Allgäu in Duitsland (op ruim anderhalf uur van München); de Avis autoverhuurlocaties hebben geschikte wagens om je reis nog soepeler te laten verlopen.

Meer informatie over hoe je jouw wereld kunt ‘Untrenden’ en een auto kunt huren om deze winter alternatieve vakantiebestemmingen te bereiken, is te vinden op www.avis.be.

----EINDE PERSBERICHT---

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Over Avis Untrending

Avis Untrending aanbevelingen zijn gebaseerd op Avis-reisgegevens van autoverhuurbestemmingen verspreid over 11 landen. Bovendien speelt een “untrending”-rating die het aantal hashtags op sociale media meet eveneens een fundamentele rol.

Over het onderzoek

De enquête werd in opdracht van Avis Budget Group uitgevoerd door Atomik Research. Zij contacteerden een representatieve steekproef van 1003 Belgen.

Over Avis

Avis Car Rental is één van de bekendste autoverhuurmerken met zo’n 5500 locaties in meer dan 165 landen. Avis heeft een lange geschiedenis van innovatie in de autoverhuurindustrie en staat wereldwijd bekend als een van de beste merken op het gebied van consumentenloyaliteit. Avis is eigendom van Avis Budget Group, Inc. (NASDAQ:CAR), dat het merk over de hele wereld bestuurt. Voor meer informatie, neem een kijkje op www.avis.be.

België - Mechelen
Duitsland - Allgäu (Wangen im Allgäu)
Frankrijk - Cauterets
Groot-Brittannië - Winchester