Philips 9002 OLED TV ontvangt prestigieuze Red Dot Design Award

Vendredi 7 avril 2017

• Philips 9002 OLED TV wint prijs onderscheidend product in categorie consumentenelectronica
  • Red Dot Design Award volgt op twee Red Dot Awards en één iF Award in 2016
  • Jury roemt Philips 9002 OLED TV om combinatie geavanceerde technologie met vooruitstrevend ontwerp

De strategie van TP Vision om van Philips TV een onderscheidend televisiemerk te maken door de nadruk te leggen op hoogwaardig Europees vakmanschap en design werpt zijn vruchten af. Opnieuw ontving het bedrijf de hoogste officiële erkenning in de vorm van een Design Award, ditmaal van de Red Dot design wedstrijd. TP Vision won in 2016 ook al drie ontwerpprijzen.

Dit jaar is het de nieuwe Philips 9002 OLED TV die de Red Dot Product Award ontvangt voor het meest onderscheidende product in de categorie consumentenelektronica.

De jury was in het bijzonder onder de indruk van het innovatieve design van de 9002 op het gebied van lichtheid en ultieme beeldkwaliteit. De combinatie van geavanceerde technieken in een vooruitstrevend ontwerp zorgt voor de hoogste prestaties in ieder modern huishouden.

De Red Dot Design Award is een internationaal erkend kwaliteitslabel voor design op het hoogste niveau. Voor elke wedstrijd zijn er meer dan 5.000 inzendingen uit bijna 60 landen die het beste op ontwerpgebied vertegenwoordigen, binnen hun categorie.

In een reactie op de nieuwe prijs zei Rod White, Chief Designer bij TP Vision: “We werken ieder jaar erg hard om producten te creëren die het beste zijn als het gaat om prestatie, beeld- en geluid, of ontwerp en materialen. Voor ons als het laatst overgebleven Europese televisiemerk is het belangrijk dat onze modellen uniek zijn. Natuurlijk zijn we er trots op dat Red Dot Awards onze prestatie om een echt onderscheidend product te maken erkend heeft.”

Philips 9002: Adembenemende OLED-technologie gecombineerd met een hypermodern ontwerp
De Philips 9002 is een adembenemende TV die uitstekende beeldkwaliteit combineert met prachtig Europees design en vakmanschap. Het model is verkrijgbaar in een 139 cm (55”)-uitvoering. Red Dot erkent dat de 9002 naadloos opgaat in moderne interieurs en hoogwaardige details bevat, waardoor de TV de belofte van Philips onderstreept op het gebied van innovatie.

Het verfijnde, hoogwaardige Europese design en het gebruik van eersteklas hoogwaardige materialen zorgt ervoor dat de 9002 een moderne uitstraling heeft. Haar flinterdunne OLED-scherm en de smalle facetrand in combinatie met de karakteristieke Philips signatuur en een unieke, smalle aluminium boogsteun benadrukken dit eens te meer.

Het UHD Premium-toestel is ook in staat om het diepst mogelijke zwart te reproduceren, helderdere wittinten, levendigere kleuren en meer details. De flinterdunne facetrand zorgt voor een vrijwel naadloze overgang naar de unieke driezijdige Ambilight technologie. Doordat het licht geprojecteerd wordt op de muur achter de TV ontstaat de indruk dat het beeld letterlijk van het scherm afloopt. De Ambilight technologie zorgt voor een levensechte ervaring.

- EINDE -

Over TP Vision

TP Vision is een toegewijde TV speler in de wereld van visuele digitale entertainment. TP Vision richt zich op het ontwikkelen, produceren en marketen van TV-toestellen van het merk Philips in Europa, Rusland, het Midden-Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en specifieke landen in Azië/Pacific. Dit doen we door onze ontwerpexpertise en ons innovatieve Philips TV-erfgoed te combineren met de operationele uitmuntendheid, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Met deze gecombineerde krachten brengen we TV-toestellen van hoge kwaliteit op de markt; slim en gemakkelijk in gebruik met verfijnde vormgeving. Wij geloven in het maken van producten die een superieure TV-ervaring bieden aan consumenten. Met Philips TVs is TP Vision een wereldwijde marktleider in de horecamarkt. TP Vision is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TVs in de bovengenoemde landen. TP Vision heeft bijna 2.000 mensen in dienst in verschillende locaties over de wereld en is 100% eigendom van TPV, een van ‘s werelds vooraanstaande monitor- en LCD TV-producenten, die TVs van Philips verkoopt en market in China. TPV wist door de jaren heen haar groei aan te drijven door slim gebruik van haar schaalvoordelen en kerncompetenties in R&D, productie, logistieke efficiëntie en kwaliteit.

De inhoud in persberichten is correct op het moment van publicatie, maar kan zonder aankondiging vooraf gewijzigd worden. Alle in dit persbericht genoemde handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Voor aanvullende materialen, foto’s en video’s, kun je terecht op onze online pressroom: http://philipstv.pr.co/

TV OLED 9002