Wereldreis maken prijkt bovenaan bucketlist Belgen

Budget Car Rental lanceert ‘Bucketlist on a Budget’

Woensdag 14 juni 2017

• Vier op vijf (82,9%) heeft een bucketlist, waarvoor meer dan een kwart (31,4%) social media inzet.
  • Twee op drie items (67,9%) hebben te maken met reizen.
  • Bijna drie kwart (72,4%) is nog niet begonnen om zijn dromen te realiseren omwille van het prijskaartje.

Een onderzoek, in opdracht van Budget Car Rental, toont aan dat een meerderheid van de Belgen (82,9%) een bucketlist heeft. Bovendien hebben twee op drie items (67,9%) te maken met reizen. De top items zijn: een wereldreis maken, een tropisch eiland bezoeken, de zonsondergang bekijken vanaf een ultieme locatie en een iconische plek bezoeken. Toch is meer dan een derde (37,9%) nog niet gestart met het realiseren van zijn of haar bucketlist dromen.

Terwijl de meerderheid (57,3%) zijn bucketlist enkel in gedachten bijhoudt, vertrouwt drie op tien (31,4%) deze ook toe aan social media. Het afvinken van een bucketlist item wordt vaak (35%) via social media bekend gemaakt. De meeste mensen gaven aan zich voldaan, blij of trots te voelen na het afvinken van een item.

Toch is meer dan een derde (37,9%) nog niet gestart met het waarmaken van zijn dromen. Bijna drie kwart van de respondenten (72,4%) legt hiervoor de schuld bij het prijskaartje. Toch spaart de helft (55%) van de Belgische respondenten voor zijn dromen, en spaart een kwart (26,5%) zelfs al langer dan 5 jaar.

Bucketlist on a Budget

Budget Car Rental wil aantonen dat een bucketlist niet enkel uit extravagante bestemmingen hoeft te bestaan. Er zijn ook prachtige plekken dichtbij huis om te ontdekken. Het autoverhuurmerk daagt mensen uit om een Bucketlist on a Budget op te stellen, achter het stuur te kruipen en zich te laten inspireren door eigen land en de rest van Europa.

Budget Car Rental maakt het huren van een auto eenvoudig, waardoor het voltooien van je Bucketlist on a Budget binnen handbereik ligt. Om te ontdekken hoe gemakkelijk je deze bestemmingen kan bereiken, bezoek je het dichtstbijzijnde Budgetkantoor om een auto te huren: www.budget.be.

Over het onderzoek

Het onderzoek werd in opdracht van Budget Car Rental uitgevoerd door 3GEM Research & Insights bij 1.000 Belgen. Het onderzoek werd in mei 2017 uitgevoerd.

Over Avis Budget Group

Avis Budget Group, Inc (NASDAQ: CAR) is een toonaangevende speler op het gebied van mobiliteitsoplossingen, via de Avis- en Budgetmerken, welke meer dan 11.000 verhuurlocaties in ongeveer 180 landen in de wereld hebben, en via het Zipcarmerk, welke ’s werelds grootste autodeelnetwerk is, met meer dan een miljoen leden. Avis Budget Group opereert voornamelijk direct via hun autoverhuurkantoren in Noord-Amerika, Europa en Australië, en hoofdzakelijk via licentiehouders in andere delen van de wereld. Avis Budget Group heeft ongeveer 30.000 medewerkers en het hoofdkantoor is gevestigd in Pasippany, N.J. Voor meer informatie, bezoek www.avisbudgetgroup.com.

Elien De Jaeger Weber Shandwick Brussels
Nathalie Maertens Weber Shandwick Brussels